14. února 2009
Regionálnà mutace| Mladá fronta DNES - plzeňský kraj
Autor: (ned)
Padl plán vybudovat základnu dopravnÃch podniků ve Å kodovce
Plzeň
- Po létech manévrovánà a nerozhodnosti se radnà PlznÄ› shodli, kde mÄ›sto vybuduje nové depo pro vozy dopravnÃch podniků. Volba padla na areál bývalých kasáren v ZátiÅ¡Ã. Zároveň radnà schválili rozÅ¡ÃÅ™enà a modernizaci tramvajové vozovny na Slovanech.
Naproti tomu neuspěla varianta, podle které se mělo vybudovat nové depo pro trolejbusy, autobusy i tramvaje v areálu Škodovky.
Primátor PlznÄ› Pavel Rödl prohlásil, že na rozhodnutà o nové základnÄ› dopraváků byl nejvyÅ¡Å¡Ã Äas. „Dopravnà podniky jsme po této stránce zanedbávali asi ÄtyÅ™icet let, “ Å™ekl Rödl.
Variantu, že nová vozovna vznikne v ZátiÅ¡Ã, schválili zastupitelé už v roce 2005. „Shodli jsme se, že budeme sledovat původnà koncepci. V prvnà etapÄ› by mÄ›lo být postaveno depo pro trolejbusy, abychom co nejdÅ™Ãve vyÅ™eÅ¡ili kritické pomÄ›ry ve vozovnÄ› v Cukrovarské ulici, “ uvedl ekonomický námÄ›stek primátora VladimÃr Duchek (Pravá volba).
NámÄ›stek upozornil, že plán na nové depo souvisà s projektem trolejbusové trati na Borská pole. „Trasa je stavebnÄ› pÅ™ipravena, “ sdÄ›lil Duchek. Ten pÅ™ipustil, že už prvnà etapa stavby základny dopravnÃch podniků bude drahá. „Odhady se pohybujà kolem 250 milionů korun, “ uvedl Duchek. Náklady na celou novou základnu budou ale nÄ›kolikanásobnÄ› vyÅ¡Å¡Ã. NámÄ›stek se ale domnÃvá, žemÄ›sto na ni dokáže sehnat penÃze napÅ™Ãklad s využitÃm dotacà EU nebo Evropské investiÄnà banky. NámÄ›stek Petr NáhlÃk (KDU-ÄŒSL) odhadl, že projekt by mohl být pÅ™ipraven do konce roku 2010.
VladimÃr Duchek se domnÃvá, že možnost budovat nové depo v areálu Å kodovky padla, protože byla dražšÃ. „AmyslÃm, že by se tÃm Å™eÅ¡enà problému odkládalo, protože neznáme obchodnà podmÃnky Å kodovky k pÅ™Ãpadnému prodeji areálu. Situaci by navÃc komplikovala nutnost demolovat tam nÄ›které budovy, “ konstatoval Duchek.
JednÃm z nejvÄ›tÅ¡Ãch zastánců myÅ¡lenky zÅ™Ãdit vozovnu ve Å kodovce je pÅ™edseda pÅ™edstavenstva dopravnÃch podniků Miroslav Levora (ODS). Ten stále trvá na tom, že se jedná o lepÅ¡Ã variantu. TvrdÃ, že náklady na vybudovánà vozovny pro trolejbusy i tramvaje ve Å kodovce by byly zhruba 3,5 miliardy. „A pokud se postavà depo pro trolejbusy v ZátiÅ¡Ã a pÅ™estavà vozovna tramvajà na Slovanech, bude to stát pÅ™ibližnÄ› tÅ™i miliardy, “ uvedl Levora.