NámÄ›stek primátora Ing. Vladimír Duchek, Ph.D. nÄ›které plány nevítá
Plzeňské noviny 13.6. 2006
str. 2 autor: Jana KoÅ™ínková
Neumím posoudit, zda je jich hodnÄ› nebo málo, protože nejsem expert na prodej potravin nebo spotÅ™ební elektroniky, ale zjevnÄ› tady zatím poÅ™ád poptávka je a tudíž logicky roste i nabídka. Jsem také rád, že koneÄnÄ› zmizí nÄ›kolikaletá ostuda na námÄ›stí Generála Piky, kde se nový investor ujal stavby dlouho odkládané výstavby obchodního stÅ™ediska. Úkolem mÄ›stské samosprávy je spíš regulovat aktivitu z hlediska urbanismu, estetiky staveb. Já si myslím, že Zastupitelstvo mÄ›sta PlznÄ› je v této oblasti velmi aktivní, Äasto se vedou spory, je samozÅ™ejmÄ› pak otázkou, kdo je v menšinÄ› a kdo ve vÄ›tšinÄ›.
Vy se netajíte tím, že jste byl napÅ™íklad velkým nepÅ™ítelem projektu Plaza na plzeňském výstavišti. ProÄ?Jsem pÅ™esvÄ›dÄen, že z důvodů architektonických, urbanistických a estetických takové robustní obchodní centrum, které tam vyroste, s velkým poÄtem parkovacích míst, nepatÅ™í takÅ™ka na okraj mÄ›stské památkové rezervace. Ale pokud nÄ›kdo staví hypermarkety na okraji mÄ›sta, v průmyslové zónÄ›, tak souhlasím s tím, že tam to nikomu z tÄ›chto důvodů vadit nemůže.
Proto jste byli ve vašem poslaneckém klubu také proti komplexu, který vznikne nad nádražím?Ano. Podle našeho názoru v blízkosti centra rovněž vznikne rozsáhlé obchodnÄ› administrativní zaÅ™ízení a zákonitÄ› v jeho okolí vzroste dopravní zatížení. Hlasoval jsem v radÄ› proti zmÄ›nÄ› územního plánu, byl jsem však pÅ™ehlasován. TeÄ o ní budou ještÄ› hlasovat zastupitelé.
MnÄ› je trošku líto, že se má stavÄ›t nová budova nad nádražím a stále se neopravuje budova samotná.To je pÅ™esnÄ›, co chci Å™íct. ÄŒeské dráhy prodaly lukrativní pozemky soukromému investorovi, obecní samospráva se snažila tomuto zámÄ›ru vyjít vstÅ™íc, ale kde jsou ty miliony, které za nÄ› dráhy dostaly? PÅ™ál bych si, aby je ÄŒD obrátily do rekonstrukce nádražní haly. Jednak ta budova sama o sobÄ› plní funkci odbavovacího centra železniÄní dopravy, navíc je to z hlediska architektury klenot, který snese srovnání s leckterou novorenesanÄní budovou. To však mÄ›sto ovlivnit nemůže.
TeÄ odstartovala dlouho oÄekávaná modernizace III. železniÄního koridoru, traÅ¥ projde rozsáhlou rekonstrukcí……a supermoderní vlaky možná dojedou do stanice Plzeň Hlavní nádraží s polorozpadlou odbavovací halou.
Za rozhovor dÄ›kuje Jana KoÅ™ínková